For B2B-forespørsler, ring oss på 36981778 eller send en e-post til info@worldmedico.dk.

Handelsvilkår

Generell informasjon World Medico ApS Østerfælled Torv 3 2100 København Ø Organisasjonsnummer: 43339036 E-post: info@worldmedico.dk

Priser Hos World Medico ApS er alle prisene oppgitt i danske kroner og inkluderer moms og avgifter. Vi forbeholder oss retten til å endre prisene fra dag til dag uten forhåndssamtykke. Vi tar forbehold om utsolgte varer. Betaling World Medico ApS aksepterer betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverføring. Betalingen vil først bli trukket fra kontoen din når varen sendes. Alle beløp er oppgitt i DKK, danske kroner, og inkluderer moms. Vi tar forbehold om prisfeil og utsolgte/utgåtte varer. Levering World Medico ApS streber etter å sende ordre som mottas før kl. 17 samme dag, ellers sendes ordren neste hverdag. Vi sender til hele Danmark. Fraktpriser fra 75 kr. Varene vil bli levert til leveringsadressen som oppgis ved bestilling. Vi leverer ikke til utlandet, Færøyene eller Grønland (mot en ekstra kostnad). Dine varer sendes med Post Nord eller GLS. OBS: Hvis det ikke er plass på utleveringsstedet, blir pakken flyttet til nærmeste utleveringssted, og du vil motta beskjed. Hvis det oppstår problemer, vennligst kontakt kundeservice. Det leveres varer alle hverdager. Din vare vil bli levert 1-3 hverdager etter bestillingen. For visse varer gjelder spesielle leveringsvilkår. Disse vil bli spesifisert før kjøp av disse varene. Reklamasjonsrett Det gis 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøveloven. Vår reklamasjonsrett gjelder for feil i materiale og/eller produksjon. Du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller en prisavtale, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonen gjelder ikke feil eller skader som er påført ved feil bruk av produktet/tjenesten. Du må reklamere i “rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen/feilen. World Medico ApS vil dekke returkostnadene i rimelig omfang. Ved retur, reklamasjoner og bruk av angreretten, vennligst send til: World Medico ApS Østerfælled Torv 3 2100 København Ø Vi mottar ikke forsendelser pr. oppkrav. Refusjon Hvis det er aktuelt med refusjon, vennligst inkluder bankinformasjon i form av kontonummer og bankkonto, slik at avtalt beløp kan overføres. Disse opplysningene kan oppgis per e-post eller annen elektronisk form uten risiko, da det ikke er sensitive opplysninger og kun vil bli brukt til å oppfylle refusjonen. Angrefrist Det gis 14 dagers full returrett på varer kjøpt i vår nettbutikk. Perioden regnes fra den dagen:
  • Du mottar bestillingen.
  • Du mottar siste vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer, bestilt i én ordre, men levert enkeltvis eller i flere omganger.
  • Du mottar siste parti eller siste del i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av varer som består av flere partier/deler.
  • Du mottar første vare i fysisk besittelse, når det dreier seg om jevnlig levering av varer over en bestemt periode.
Du må selv dekke kostnadene ved retur. Angrefristen må meldes til oss senest 14 dager etter kjøpet, og varen må returneres senest 14 dager etter at du har meldt angrefristen. Meldingen skal sendes per e-post til info@worldmedico.dk, og du må tydelig gjøre oppmerksom på at du ønsker å benytte deg av angreretten. Hvis du ønsker å returnere varen til oss, må du fylle ut den vedlagte returskjemaet og sende varen til: World Medico ApS Østerfælled Torv 3 2100 København Ø Du kan ikke angre kjøpet ved å bare nekte å motta varen uten samtidig å gi tydelig beskjed om dette. Varer unntatt fra angreretten Følgende varetyper er unntatt fra angreretten:
  • Varer som er produsert etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått en tydelig personlig preg.
  • Forseglede varer som av hensyn til helse- eller hygieniske årsaker ikke er egnet for retur, og hvor forseglingen er brutt etter levering.
  • Varer som på grunn av sin art blir uoppløselig blandet med andre ved levering.
  • Varer der forseglingen er brutt.
  • Utførte ikke-finansielle tjenester, hvis levering av tjenesten er startet med forbrukerens uttrykkelige samtykke og anerkjennelse av at angreretten opphører når tjenesten er fullført.
  • Levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, hvis utførelsen er startet med forbrukerens uttrykkelige samtykke og anerkjennelse av at vedkommende dermed mister sin angrerett.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner, med unntak av abonnementsavtaler for slike publikasjoner.
  • Avtaler inngått på offentlig auksjon.
  • Varer som forringes eller blir utdatert raskt.
Retur Du må sende din bestilling i retur uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har benyttet deg av angreretten. Du må dekke direkte kostnader i forbindelse med returen. Ved retur er du ansvarlig for at varen er forsvarlig pakket. Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen. Ekspedisjonen går raskere hvis du også fyller ut og legger ved vår angreskjema. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for levering og til vi har mottatt den i retur. Vi mottar ikke pakker sendt pr. oppkrav. Varens tilstand ved retur Du hefter kun for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og hvordan den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte som om du prøvde den i en fysisk butikk. Hvis varen er prøvd på en måte som går utover det som er beskrevet ovenfor, betraktes den som brukt. Dette betyr at du ved angrende kjøp kun får delvis eller ingen refusjon av kjøpesummen, avhengig av varens handelsverdi på tidspunktet for returen. For å motta full refusjon av kjøpesummen må du derfor prøve varen uten å ta den i bruk. Tilbakebetaling Hvis du angrer kjøpet, vil du selvfølgelig få tilbake det beløpet du har betalt til oss. I tilfelle verdiforringelse, som du hefter for, trekkes denne fra kjøpesummen. Ved bruk av angreretten, refunderes alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (unntatt ekstra kostnader som følge av ditt valg av en annen leveringsmetode enn den rimeligste standardleveringsmetoden vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra den datoen vi mottok melding om din beslutning om å bruke angreretten. Tilbakebetalingen gjennomføres med samme betalingsmiddel som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt varen i retur, med mindre du har dokumentert at den er returnert før det.